26.5.08

I TU, QUÈ FAS?

L'excel·lent primavera d'enguany està fent que els pantans comencin a fer goig. Les pluges d'ahir han fet augmentar els cabals dels rius espectacularment, realment macos de veure baixar. Aquells que vulguessin anar a visitar l'esglèsia de Sau i no hi hagin anat, ja han fet tard. Tot i això i tot i que demà tornarem a tenir un bon episodi de pluges, els embassaments continuen baixos, però la situació crítica va desapareixent. Fixeu-vos el que ha costat arribar a aquest punt; hem necessitat una primavera exepcionalment plujosa i uns quants caps de setmana remullats. Siguem conscients tots plegats del problema endèmic de la sequera a casa nostra. Que tot plegat serveixi perquè fem un ús més racional de l'aigua.

De moment, us demano la col·laboració per un estudi sense més trascendència que la meva curiositat. Us demano que m'anomaneu alguna mesura d'estalvi d'aigua que porteu o hagueu portat a terme darrerament. Jo, per exemple, recullo l'aigua de la dutxa mentre graduo que em surti calenta i la faig servir pel vàter. Gràcies.

Fins ara

3 comentaris:

menta fresca, aufàbrega i maria lluisa ha dit...

bé, de fet jo fa ja tant de temps que estalvio de tot que ara no sabria dir-te. Questió de la inflació i decrement del nivell de vida. Tancar l'aigua mentre t'ensabones i mentre et rentes les dents, tenir sempre l'aixeta en posició de freda, sense gastar més aigua calenta que la de la dutxa, bombetes de baix consum, aprells electrics ben apagats amb endolls amb interruptor independent(TV-TDT-DVD-HIFI-WIFI)i aixì evito quedin en stand bay. Ah i tinc la rentadora de clase A, m'ha costat una mica més cara però he vist que agafa just l'aigua que necesita, no veig mai la roba "flotant" com avans, i faig servir el rentaplats per tots els estris de la cuina, un cop ben ple, una rentada. Jo no puc fer com tú amb l'aigua pel wàter ja que per problemes físics no puc aixecar pesos :(

jordi cerdanya ha dit...

Un dels sistemes que faig servir, es el d'haver posat airejadors a les sorides de les aixetes. Sembla que surti la mateixa aigua, pero en realitat està polvoritzada amb aire, i en surt la meitat.

El problema està en que si es talvies tanta aigua que no arribes als minims establerts per les companyies subministradores d'aigua (Sorea o d'altres), et cobren aquest mínim i també per la depuració d'una aigua que no has gastat, o també pot passar com van dir a Girona, que si es gastava poca aigua, haurien d'apujar-la per que les companyies hi sortirien perdent. DE JUTJAT DE GUARDIA !!!

Anònim ha dit...

Noi, jo no miro prim. Clar que aquí on sóc si alguna cosa hi ha és aigua. Per tot arreu.