25.5.08

Quina primavera, mare meva. Sens dubte la primavera més plujosa que recordo. No dic que sigui la més plujosa de la meva vida, oju, sinó la més plujosa que recordo. Amb pauses, està clar, però les pertorbacions i el temps inestable han esdevingut el nostre pà de cada dia. Avui no m'esperava un dia com el que estem tenint. M'esperava un diumenge inestable, amb nuvolades però amb clarianes i ruixats i algunes tempestes. De tempestes no n'estem tenint pràcticament enlloc del país. Estem tenint un diumenge passat per aigua, un diumenge plujós, de plujes continades i cels totalment tapats. Un dia preciós, vaja.

Un dia així ja m'encanta caigui quan caigui. Però en diumenge, encara més. Esclar que m'agrada un diumenge com el de fa set dies, de inestabilitat com la que us descrivia, amb sol i nuvolades i ruixats i tempestes. I esclar que m'agrada un diumenge de sol solet i caloreta. Però un diumenge així, de pluja suau que va caient, amb aquesta verdor a tot arreu, amb aquesta sentor de pluja, amb aquesta fresqueta, amb aquest color que agafa tot plegat sota el gris fosc del Nimbostrat. En fi, preciós. I a sobre, mires el radar i veus que les pluges efecten tot Catalunya. I mires registres de pluja acumulada i veus molts valors al Pirineu i pre-Pirineu de 30 a 60 litres mentre va plovent i segueixen sumant-se litres. Perfecte. Es rega tot el país, no només plou a les capçaleres del rius, es reguen els boscos i els camps, i els pobles i ciutats, i a més plou al curs alt dels rius i els pantants seguiran omplint-se. Magnífic.

Clar que sap greu, per exemple, per l'Aplec del Cargol de Lleida i per altres aplecs i festivals vàris que se celebren. A Berga continuen de Patum, per exemple. I també hi ha gent que es casa o que fa la comunió o aquestes coses, i també els deu putejar, però aquesta aigua és com aigua beneïda. Un diumenge així no té preu.

Per qui no em sap greu és per tots aquells qui es lamentaven d'un altre cap de setmana amb pluja perquè no poden anar a la platja i posar-se morenos. Quins cullons! Quin egüisme! Escolta, que ja vindrà el sol i la calor i ja tindrem temps d'anar a la platja i torrar-nos de mala manera. Ho trobo increïble, de veritat. I encara més després que portem mesos i mesos parlant de sequera i de la necessitat de pluja. "Sí, ja ho sé que cal que plogui, però jo vull posar-me morena". Em fot de mala llet, aquesta actitud. I quan diuen coses tipus "quina merda de temps un altre cop"... Em sento toalment insultat, de veritat. Ja no pel bé comú que és la pluja, sinó a nivell personal. No sé, crec que és falta de sensibilitat. Nó és difícil de imaginar que a un tiu que es dedica al temps (sabent que som gent apassionada per la meteoroologia) li agraden aquest tipus de dies i ens podem sentir ofesos per una expressió tipus "puta merda de pluja!". I a sobre, demà, a aguantar més comentaris d'aquest estil. Sabent-ho, ja vaig preparat, i de mica en mica vaig curtint-me i aprenent a que no m'efecti, però costa. Tant de bi l'anticicló segueixi a Escandinavia tot el juny i continuem parlant da'questa llei de temps. Ja no perquè m'agrada i perquè convé, sinó per aquests que insulten el t emps inestable i la pluja. En tot cas, seguirem disfrutant de la tarda i d'aquesta situació de sud. Que la pluja ens acompanyi!



Aquí veiem les pluges a Catalunya a les 14:24. Havia parat de ploure en algunes comarques però ho seguia fent a moltes altres. Al Pirineu la pluja a vegades no és ben detectada.

Fins ara